Tady je příběh Gothic 2:
Poté, co náš hrdina porazil Spáče a strhl magickou barié

ru, je zavalen v sutinách chrámu, odkud ho zachrání a teleportuje do své věže tajemný mág a nekromant Xardas. V jeho věži se dovídá že dobrodružství není ani omylem konec. Spáč je sice zapuzen, ale ve smrtelné křeči ještě stihl vyřknout své poslední slovo. "Přijďte!" Tato výzva platila všem pekelným nestvůrám a hlavně legendárním drakům. Tyto stvoření poslechla Spáčova poslední slova a přišla zničit tento svět. Na vás je samozřejmě poslat je tam, odkud přišli, nebo ještě možná dál. Takže na rozdíl od prvního dílu nejsou vašimi hlavními nepřáteli skřeti, ale ještě nebezpečnější draci. Problém spočívá v tom, že většina lidí nechce dračí hrozbě věřit. Vaším prvním úkolem tedy je přesvědčit, že draci skutečně existují a taky jakou představují hrozbu pro lidstvo. To vás, stejně jako v prvním díle, vrhá do světa plného nástrah, nebezpečí, intrik a bojů. Potkáte plno vám známých z Kolonie, kteří se stejně jako vy, snaží po pádu bariéry nějak uživit.